Köttfärsfyllda tortillas

Ikväll har jag provat att laga köttfärsfyllda tortillas. Jag hittade receptet på Arlas hemsida. De har en superbra app till Iphonen, där man snabbt och enkelt hittar bra recept. Rekommenderas varmt! Maten blev väldigt saftig och god, jag kommer garanterat att göra denna flera gånger! 



Köttfärsfyllda tortillas 4 port

300 g köttfärs
1 gul lök
2 morötter
Arla smör
1 burk krossade tomater, ca 400 g
1 dl Kelda mellangrädde
1 köttbuljongtärning
1 msk torkad basilika eller 2 msk färsk hackad
1/2 tsk salt
4 stora eller 8 små mjuka tortillas
2 dl Arla Köket riven ost gratäng

Sätt ugnen på 250 grader. Skala och hacka löken. Skala och riv morötterna grovt. Fräs löken i smör i en stekpanna. Smula i färsen och låt den få färg. Tillsätt morötter, tomatkross, grädde, smulad buljongtärning och basilika. Låt såsen koka ihop till en röra i ca 5 min. Smaka av med salt. Fördela röran på tortillas och rulla ihop. Lägg dem på ett ugnssäkert fat och strö över osten. Gratinera i mitten av ugnen 8-10 min. Servera med sallad och en mild eller het salsasås.