Vårbuffé

Nyligen hade jag min 30-årsfest där jag bjöd på en härlig vårbuffé. Här kommer några bilder och därefter några inlägg med recepten!






Menyn såg ut så här:

Bubbel med snittar fyllda med lax/rökt renstek, philadelphiaost, pepparrot och gräslök.

Buffén bestod av följande:

Vegetarisk paj med fetaost, ruccola, soltorkade tomater och vitlök
Tacopaj
Vegetarisk tacopaj gjord på quornfärs
Focaccia med körsbärstomater och flingsalt
Rostbiff med potatissallad och rostad lök
Skivad salami
Brietårta samt ett par andra ostar med kex och vindruvor
Nätmelon
Honungsmelon
Oreganomarinerad fetaost
Grekisk tabboulehsallad
Tomater med mozarella, färsk basilika, olivolja och peppar
Marinerade kronärtskockor
Stora, gröna oliver

Efterrätt:
Kladdkaka med grädde och jordgubbar

Det jag fick mest beröm för var helt klart brietårtan, det var en riktig favorit. Sedan hamnade även matpajerna, fetaosten och tabboulehsalladen högt på topplistan. Kladdkaka brukar alltid gå hem och denna hade jag haft flingsalt i, vilket gjorde den lite annorlunda och extra smarrig.