Oreganomarinerad fetaost och annat gott på vårbuffén!

Här kommer ytterligare ett par recept från vårbuffén! Den som älskar ost kommer att älska denna röra med fetaost som jag bloggat om i ett tidigare inlägg.



Leilas focaccia är något som jag blivit bjuden på vid flera tillställningar och som jag nu valde att bjuda på själv. Den är enkel att göra och smakar ljuvligt! Receptet finner du här. Det finns flera fyllningar att välja mellan, jag valde att göra focaccian med körsbärstomater, färsk basilika och flingsalt. Brödet brukar inte vara gott dagen efter, det blir lite saggigt av körsbärstomaterna, så ät upp allt på en gång!



Tacopajen är något som brukar gå hem hos alla och enkelt kan göras vegetarisk, genom att byta köttfärsen mot quornfärs. Receptet har jag hittat på Arlas hemsida. Klicka här för att få fram det.

Den vegetariska pajen med ruccola, soltorkade tomater och vitlök hittade jag också på Arlas hemsida. Jag lade bara till ca.75 gram fetaost i receptet, så blev pajen extra god.

Hoppas att du blivit inspirerad och känner att du vill testa på något av recepten!