heminredning

En vända på stan

I helgen var jag iväg på tjejhelg inne i stan. Vi bodde på Grand hotel och hade det riktigt, riktigt bra! Förutom spa blev det Afternoon Tea på Grands Cadier bar, en shoppingrunda på stan och en mumsig middag på East. Kommer att leva länge på denna härliga helg. Här kommer lite bilder på inredning och mat, som ju min blogg handlar om :) 


Jag åkte in till stan en stund innan jag skulle möta upp tjejerna och åt frukost på Åhléns café "Café å lait". Laxsmörgås med pepparrot och en äpple- och päronmust med ingefära och en morgontidning. En väldigt bra start på en mysig helg.


Sedan gick jag vidare till deras heminredningsavdelning, som numera ligger en trappa ner, vid t-baneingången. De hade en massa fint, bl.a. mycket Mumin som jag gillar men faktiskt inte samlar på (ännu)! 














Jag är även svag för Matteus porslin. Så färgsprakande!






Och så lite annat smått och gott.. 









Sedan gick jag en snabbis till NKs kaffe- och tehandel och köpte med mig lite te. Höst + mammaledighet = många koppar te.



Fortsättning följer..