köksträdgård, odla i pallkragar, odla i växthus

Min lilla köksträdgård

Det här med trädgårdsodling är fantastiskt roligt. Det är lite att fixa med och man måste vattna ofta men känslan att gå ut i sin egen trädgård och hämta in mat - den är häftig!
Tomaterna i växthuset är verkligen på gång nu!
Broccolin har vuxit på ordentligt nu. Vi hade en fruktansvärd invasion av äckliga larver som åt och bajsade på bladen. Efter att vi plockat bort dem och de halvuppätna bladen försvann larverna helt och broccolin började växa bra. Men jag vet inte om jag kommer att odla broccoli nästa år, det har tagit sån tid och den tar stor plats.
Bladsallad.
Ruccola!
Jag satte lite nya lökar för ett par veckor sen. De växer på bra! 

Jag har köpt små skyltar som man kan skriva på. Jag insåg att vi odlar ganska mycket grönsaker, alla fick inte plats på skyltarna. Utöver det som står på skyltarna odlar vi även rädisor, ärtor, hjortron, hallon, basilika, gräslök, persilja och mynta. Det är riktigt roligt! Nästa år blir det ännu mer.