Inspiration EFIT, Gymmix Kungsängen, Lillsved

Vilken helg!

Ojoj vilken fantastisk helg jag haft! Eller fyra dagar rättare sagt. Jag har varit iväg på en grundutbildning i Lillsved för att bli ledare i Gymmix och efter det var det ledarutbildning i EFIT.  Effektiv, funktionell, intensiv träning. Jag har tränat så många pass under de här dagarna att jag inte ...
Vegetariskt carpaccio rödbetor, rödbetscarpaccio

Knytis!

Jag har semester den här veckan, så himla skönt! Idag har vi haft besök av några vänner och deras barn. Det blev massor med bus och god mat! I morse var det tveksamt om det skulle bli sol men det sprack upp lagom till kl.10 då alla ramlade in. Vi både lekte och åt utomhus. Vad underbart det är att ...
Fisk cheesecake kavring, cheesecake med lax, laxcheesecake, laxcheesecake med räkor, mat midsommar, midsommarmat, midsommarnattsdröm

Laxcheesecake

Här kommer ett recept på en fantastiskt god laxcheesecake till midsommarfirandet! För mig är den ett måste till sillunchen.8-10 portioner Botten200 g kavring75 g smör Fyllning3 gelatinblad 300 g rökt lax400 g Philadelphiaost3 dl créme fraiche3 msk riven pepparrot3 msk finhackad dill1 lime1 liten ...

Florens dag 3

Här kommer några bilder från sista dagen i Florens. Vi åt brunch och tog ett sista dopp i poolen innan vi åkte vidare till Pisa, där flyget gick hem till Stockholm. Hejdå vackra utsikt, vackra hus, alla underbara människor som jag träffat. Hejdå poolen, som skymtar bakom trädet. Hejdå olivlundarna ...
Inspiration vardagslyx

Ett perfekt avslut på dagen

Ikväll kom Isabelle över och badade med mig. Vi hade så trevligt att det vips hade gått tre timmar och det var dags att gå och lägga sig. Tiden går fort när man har trevligt! Vad roligt det är att göra nåt på en måndag också, den är ju inte känd för att vara den roligare dagen på veckan direkt. Mer ...
Efterrätter, Glutenfritt brownie, brownie med svarta bönor, chiabrownie, svarta bönor brownie

Brownies på bruna bönor och chiafrön

Nu har en ugnsform med browniesmet åkt in i ugnen! Jag har börjat lite smått med midsommarstöket. Jag jobbar två dagar till, sen kommer vi antagligen åka till Parken zoo dagen innan midsommar om det inte regnar, så därför vill jag börja med planeringen inför midsommar redan nu. Jag är en riktig ...

Florens dag 1

Och så har vi en drös med bilder från Florens, där jag var på tredagarsbröllop! Här kommer ett axplock från första dagen. Florens genom taxirutan. Så fint. Äntligen framme i "villan" ute på landet ungefär en halvtimmes bilfärd från Florens. Det var här vi var hela vistelsen, förutom vigseln som var ...

Fler bilder från Italien

Nu har jag äntligen gått igenom bilderna från Italien som jag tog med min systemkamera. Jag börjar med lite foton från Rom, som var vårt första stopp i Italien. Vilken underbar stad! Jag vill åka dit igen. Det regnade, blixtrade och åskade när vi kom fram. Efter incheckningen på hotellet tog vi en ...