Efterrätter, Glutenfritt brownie, brownie med svarta bönor, chiabrownie, svarta bönor brownie

Brownies på bruna bönor och chiafrön


Nu har en ugnsform med browniesmet åkt in i ugnen! Jag har börjat lite smått med midsommarstöket. Jag jobbar två dagar till, sen kommer vi antagligen åka till Parken zoo dagen innan midsommar om det inte regnar, så därför vill jag börja med planeringen inför midsommar redan nu. Jag är en riktig planerare och älskar att vara ute i god tid och välförberedd. 

Här kommer receptet, som jag hittade på ICAs webbsida.

1 burk kokta svarta bönor (ca 400g)
3 ägg
2,5 msk kokosolja
2 msk chiafrön
1 dl kakao
1 krm salt
1 tsk vaniljpulver
1,5 dl rårörsocker
150 g mörk choklad (60%)

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en ugnsform (ca.26x20 cm). Häll av och skölj bönorna. Mixa slätt. Tillsätt övriga ingredienser förutom chokladen och mixa till en slät smet. Hacka chokladen och smält i micron eller i vattenbad. Häll ner i smeten och mixa snabbt ihop. Häll ner i ugnsformen och grädda 30-35 min mitt i ugnen.
#1 - - Kamilla:

Gjorde denna igår till kräftskivan = succé! Supergod å kändes ju nyttig med bönorna.. ;oP