Glutenfritt glutenfria kladdkakemuffinsar, glutenfria kladdmuffinsar

Glutenfria kladdmuffinsar



Tre dagars ledighet startar nu, jippi!😃

Idag har lillebror och jag varit och köpt en present till storebror. Och sĂ„ har jag slagit in alla paket. PĂ„ dagis hade de firat storebror med pompa och stĂ„t! En egen krona fick han ha pĂ„ huvudet och sĂ„ hade de dukat upp med frukt ute pĂ„ gĂ„rden. Han fick ett speciellt underlĂ€gg och en tallrik som födelsedagsbarnet alltid fĂ„r ha. Och sĂ„ stod alla barnen upp och sjöng för honom. Födelsedagsbarnet fĂ„r alltid bestĂ€mma om hen vill att kompisarna ska stĂ„ eller sitta ner och sjunga 😊

IkvĂ€ll bakar jag igen! Det Ă€r mycket som ska bakas till helgen, sĂ„ jag tar lite i taget. 

Det Ă€r andra gĂ„ngen som jag försöker mig pĂ„ glutenfria kladdmuffinsar. Första gĂ„ngen blev det inte alls bra. Jag trodde att man kunde byta ut mjölet mot samma mĂ€ngd glutenfri mix. Det kunde man inte, man ska tydligen dubbla mĂ€ngden glutenfri mix. 

HĂ€r kommer receptet:

Ca.14-16 st

2 ekologiska Àgg
2,5 dl strösocker
3 dl Sempers white mix
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
2 nypor flingsalt
100 g smÀlt smör

SÀtt ugnen pÄ 175 grader. Vispa Àgg och socker poröst, tillsÀtt resten av ingredienserna och blanda ihop till en jÀmn och fin smet.

Fyll formarna med 3/4 smet. GrÀdda mitt i ugnen ca.12-14 minuter.