Födelsedagsfest!

Igår hade jag födelsedagsmiddag tillsammans med mina tjejkompisar. Jag ville göra den lite annorlunda än en vanlig middag, så jag valde ett tema för festen: ost och morot. Jag knåpade även ihop en tipspromenad åt tjejerna med temat morot. De fick ta på sig masker, hitta på ett namn åt sitt lag, välja ut en lagkapten och ta en bild på dem. Sen startade tipspromenad inne i vårt hus.


Till förrätt åt vi Chevre chaud, morötter med dip och liten annat smått och gott. Receptet på Chevre chaud finns upplagd på bloggen nu! 

Till varmrätt hade jag valt att göra en vegetarisk rätt: morots- och halloumibiffar med krämig gurksallad, bulgur kokt i grönsaksbuljong samt sallad.  Även det receptet finns upplagt på bloggen. 

Innan efterrätten gick vi igenom resultatet från tipspromenaden och avslutade den med att lagledarna fick spela Gas out. Det är ett spel, som vi här hemma kallar för pruttspelet. Man drar ett kort och får man tex en fyra så trycker man fyra gånger på en bajskorvsleksak. Pruttar den åker man ut. SÅ barnsligt och roligt! 

Till efterrätt åt vi morotskaka med limefrosting. Jag hade även bakat en citronkladdkaka för att försäkra mig
om att mina gäster inte gick hem hungriga, hehe. Det gjorde de inte.

Det blev en mycket lyckad kväll med många skratt!