Efterrätter Glass, Glass med digestivekex, Glass med kondenserad mjölk, enkel glass, glass med kladdmuffins, glass utan glassmaskin, hemmagjord glass, jordnötsglass

Godaste, enklaste glassen!

Jag måste bara skriva ner receptet på 2 olika glassorter som båda blev helt himmelskt goda.. Ben & Jerrys har fått konkurrens!

Glass med kladdmuffinsar/digestivekex, liknar Ben & Jerrys half baked

6 dl fluffigt vispad grädde
1 burk söt kondenserad mjölk
4 krossade digestivekex
3 kladdmuffinsar i små bitar

Rör ihop allt, vispa inte. Häll upp i en form, tex brödform. Lägg plastfolie i botten om du vill stjälpa upp glassen på ett fat. In i frysen minst 4 timmar. Ta fram glassen 20-30 min innan den skall ätas.

Jag hade i Leilas kladdkakemuffins, de smakar mer som en brownie då det är mycket kakao i + mörk choklad. Blev bara för gott!

Jordnötsglass

Den andra glassen hade samma bas, dvs 6 dl fluffigt vispad grädde och en burk söt kondenserad mjölk. Sen hade jag i 1/2 dl hackade jordnötter och ca 5 msk jordnötssmör som jag klickade i. Hade lite hackade jordnötter överst som dekoration och sen in i frysen minst 4 timmar! Galet gott!