Morotscupcakes

Jag bakade morotsmuffinsar och frös in i god tid innan namnkalaset. När dagen var kommen plockade jag fram dem ur frysen och gjorde Leilas goda frosting. Det blev verkligen pricken över i:t. Igår var jag på Öppna förskolan och tog med mig de cupcakes som blev över och alla tyckte de var så goda. Det glädjer mig så mycket när folk uppskattar det jag bakar!

16 st morotscupcakes med limefrosting

2 rivna morötter
2 ägg
1 dl strösocker
1 dl rårörsocker
125 g smör
2 tsk kanel
2 tsk bakpulver
3,5 dl vetemjöl
2 msk citronjuice

Frosting

60 g mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
100 g Philadelphiaost
Skal av 1 lime

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och socker poröst. Riv morötterna grovt med ett rivjärn. Blanda i dem och resten av ingredienserna i äggblandningen. Fördela i muffinsformar, grädda mitt i ugnen 15 min. Låt svalna.

Vispa alla ingredienserna till limefrostingen krämigt. Bred/spritsa över muffinsarna.

Det går bra att frysa in dessa, om man vill förbereda i tid inför ett kalas!

#1 - - Emma:

Provlagade dessa igår kväll inför min kommande födelsedag...HERREGUD (!) vad sjuuuukt goda dom var. Kram fr.E-tuna vännen/Emma

Svar: Vad roligt att du testade att baka dem och att du dessutom tyckte om dem 😃
styrketranahemma.blogg.se

#2 - - Johanna:

Nu har jag hittat till din fina blogg. Vad sugen jag blir på att baka (framförallt äta!) allt! Jättefin blogg! Och vadå att cupcakes inte skulle vara din grej? De här ser ju ut att va gjorda av en mästare!
Kram