Efterrätter, Jul pepparkaksknäck

Pepparkaksknäck

Igår kväll kokade jag lite pepparkaksknäck fast jag sagt att jag inte skulle baka nåt utöver det vi sagt att vi ska fixa till julafton. Det blir så ibland bara för att jag tycker att det är så roligt att baka!
 
Ca 75 st pepparkaksknäck
 
2 dl grädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker
2 msk kakao
2 msk smör
1 tsk pepparkakskryddor
 
Koka upp grädde, sirap, socker och kakao i en tjockbottnad kastrull. Rör om
ofta! När den klarar kulprovet har du i smöret och pepparkakskryddan. Häll upp i knäckformar och ställ i kylen.
 


#1 - - Sophie:

Blandar du ihop pepparkakskryddorna eller går det att köpa färdigt i påse?

Svar: Jag köpte färdig pepparkakskrydda :)
styrketranahemma.blogg.se

#2 - - Sophie:

Såg jätte gott ut nämligen! Skulle vilja testa och göra det också :)