Glutenfritt 2 minuters bröd, 2 minutersbröd, 2-minutersbröd, bröd på mandelmjöl, glutenfritt bröd

Glutenfritt bröd med soltorkade tomater



Testade ett 2-minutersbröd häromdagen, där jag gillade idén men inte smaken riktigt. De enda ingredienserna var 1 dl majsmjöl, 2 ägg och lite salt. Man rörde ihop allt, la i en form/djup tallrik och sen in i micron 2 minuter. Det vart lite för torrt och smaklöst men som sagt, jag gillade idén om att kunna göra ett snabbt, nyttigt bröd så jag började kolla runt bland liknande recept. Med hjälp av all inspiration jag fann knåpade jag ihop detta goda glutenfria bröd:


Ett bröd


1 dl mandelmjöl

1 ägg

1 msk smakfri kokosolja

1 hackad soltorkad tomat (i olja)

lite torkad oregano

lite torkad basilika 

lite flingsalt


Rör ihop allt, bred ut i en form/tallrik och kör 2 min i micron på full effekt. 


Tillbehör:

Avokado 

Tomat

Rödlök 


Supergott :)