Efterrätter jordnötskakor, snickerskakor, snickerskakor jordnötskakor

Snickerskakor

Imorgon fyller vår minsting 2 år. Tänk vad tiden går fort.. 

Igår startade jag tre dagars bakande. Det blir en hel del som går åt när tjocka släkten kommer på besök :) 

Igår kväll bakade jag kladdkakemuffinsar i Dusty-muffinsformar. Dusty är ett flygplan i den tecknade barnfilmen "Planes" som är mycket populär hos våra killar. Kladdkakemuffinsreceptet finns här på bloggen, det är bara skriva in det i sökrutan.

Jag bakade även två citronkladdkakor. Så goda och enkla att göra. Serveras tillsammans med grädde. Såna brukar jag också baka så du finner receptet om du söker på citronkladdkaka.




Nu har jag precis ställt in en bricka med snickerskakor i kylen. Man bara rör ihop alla ingredienser förutom chokladen som man smälter i vattenbad. Sedan trycket man ut smeten (tex med hjälp av plastfolie) på en bakpappersklädd plåt eller stor bricka och häller över smält choklad. Ställ i kylen en stund och skär sedan upp i bitar. Det du behöver är:

8 dl krossade cornflakes
1,5 dl strösocker
1,5 dl ljus sirap 
1 burk jordnötssmör, gärna chrunchy
200 g marabou mjölkchoklad



Sjukt goda, rent utav livsfarliga!